Activiteiten rondom de thema’s vrijheid en herdenken hoeven niet altijd ingewikkeld en zwaar te zijn. Er zijn tal van leuke activiteiten voor bevers, welpen, scouts, explorers en roverscouts waardoor ze de thema’s ervaren en met elkaar kunnen bespreken. Er zijn ook activiteiten die serieuzer zijn en meer tijd innemen dan een opkomst. Bij elkaar zijn het veel activiteiten die op allerlei verschillende plekken op internet staan. We hebben ze in een overzicht bij elkaar gezet, zodat je ze makkelijk kunt vinden.

Er zijn nog meer activiteiten te vinden in de activiteitenbank. Zoek daar met de tag '4 en 5 mei'.

We hebben de activiteiten ingedeeld naar speltak, maar enkele activiteiten kun je met een beetje aanpassen geschikt maken voor andere speltakken.