De verhalen over Scouting en Scouts tijdens de Tweede Wereldoorlog verschijnen ook in diverse media.

Kik ten Boom en Ada van Keulen
In een podcast van NPO Radio 1 over stille verhalen over de Tweede Wereldoorlog vertelt iemand het verhaal over Kik ten Boom en Ada van Keulen. De podcast duurt een half uur.

NC magazine voorjaar 2020
In het voorjaarsnummer 2020 van NC Magazine, het magazine van het Nationaal Comité 4 en 5 mei, staat een artikel over het verhalenproject en de positie van Scouting in de Tweede Wereldoorlog.

NC Magazine najaar 2023

Scouting Nederland bestaat in 2023 50 jaar en in 2024 is het vijftig jaar dat er Scouts actief zijn bij de Nationale herdenking op de Dam. In het NC Magazine vertellen vier (oud-)scouts over hun manier van herdenken wat herdenken voor ze betekent.