#herdenkingssteentjes

Iedereen draagt een steentje bij aan de herdenking

Ieder jaar zetten Scoutinggroepen en Zeekadettenkorpsen zich in bij de lokale Dodenherdenking op 4 mei. Dit jaar zullen de herdenkingen in een andere vorm plaatsvinden.

Daarmee is de inzet van Scoutinggroepen en zeekadetten ook anders.

Team Vrijheid in Herdenken heeft daarvoor het alternatief #herdenkingssteentjes bedacht. Het is een activiteit waarbij je als scouts en zeekadetten zichtbaar eraan bijdraagt dat iedere Nederlander zich toch verbonden kan voelen bij de Dodenherdenking.

In dit pdf PDF-bestand (3.72 MB) van twee pagina’s lees je over de actie, de gedachte erachter en enkele tips om dit als Scoutinggroep of Zeekadettenkorps uit te voeren.

Download ook het folder beeldmateriaal dat speciaal voor #herdenkingssteentjes is gemaakt. Je kunt het vrij gebruiken ter ondersteuning van persberichten en publicaties.

Kijk op de speciale #herdenkingssteentjes actie pagina voor meer informatie

Aangepaste activiteiten 4 en 5 mei in #ikscoutthuis

In de activiteitenbank zijn voor iedere speltak activiteiten rondom het thema 4 en 5 mei te vinden. Een aantal van deze activiteiten zijn zo aangepast dat het past in #ikscoutthuis.

#ikscoutthuis 4 en 5 mei

Nieuwe activiteiten 4 en 5 mei in #ikscoutthuis

In de activiteitenbank zijn voor iedere speltak nieuwe activiteiten rondom het thema 4 en 5 mei toegevoegd.

Bevers

Poppybloemen maken met Fleur Kleur

Welpen

Bloemenkransen maken voor de herdenking