Ieder jaar komen de deelnemers voor de Nationale Herdenking uit een andere provincie. Wij volgen hierbij het Nationaal Comité 4 en 5 mei die ieder jaar een andere provincie vragen om een aantal activiteiten te organiseren zoals de opening van de Bevrijdingsfestivals en Dichter bij 4 mei.

Zuid-Holland

In 2020 is de provincie Zuid-Holland aan de beurt. In december 2019 hebben de scouts die op 4 mei tussen 13 en 17 jaar zijn een mail met informatie ontvangen en kunnen deze scouts zich aanmelden voor de Nationale Herdenking op de Dam via ScoutsOnline. Update: de inschrijving is gesloten, het maximale aantal deelnemers is bereikt.

Voorbereidingsweekend en Informatiedag

Scouts en Zeekadetten die zich aanmelden voor de Nationale Herdenking op de Dam zijn ook verplicht om deel te nemen aan het volledige voorbereidingsweekend en de informatiedag. Niet deelnemen aan het weekend of de informatiedag betekent ook niet mee kunnen naar de Dam op 4 mei.

Het voorbereidingsweekend vindt plaats op: 3-4-5 april 2020 in Ter Aar.

De informatiedag op: zaterdag 18 april 2020, Den Haag.

Uniform

Tijdens de Nationale Herdenking zullen we allemaal in compleet uniform inclusief de Scoutfit broek staan. Omdat we Scouting Nederland vertegenwoordigen op de Dam stellen we ook een aantal eisen aan het uniform. Deelnemers die zich aanmelden voor de Nationale Herdenking op de Dam dienen er zorg voor te dragen dat het uniform aan de eisen voldoet. Tijdens het weekend zullen we dit nog nader toelichten en krijgen de deelnemers ook de mogelijkheid om met korting een nieuwe blouse en/of nieuwe Scoutfit broek aan te schaffen.