Elk jaar op 4 mei zie je tijdens de Nationale Herdenking op de Dam in Amsterdam tientallen scouts en zeekadetten allerlei taken uitvoeren. Je ziet ze onder andere de herdenkingskransen aanreiken, bij de vlaggen staan en speciale gasten begeleiden. Er zijn nog meer taken, waar in totaal 74 scouts voor worden ingezet. Ze komen ieder jaar uit één provincie. In 2024 zal dat uit de provincie Limburg zijn. Woon jij in Limburg en ben je 13-17 jaar oud (op 4 mei)? Dan heb je de unieke kans om dit hoogtepunt mee te maken als scout.

Online informatieavond

In december 2023 heb je een mail ontvangen met de link naar de online informatieavond op 11 januari 2024. Daarna ontvang je per mail het inschrijfformulier als je in de doelgroep valt. Je hebt de mogelijkheid om je dan tussen 12 en 28 januari in te schrijven. Begin februari krijg je per mail bericht of je mee mag of niet (na een eventuele loting).

De online informatieavond van 11 januari kun je hier terugkijken:

Inschrijving en werkwijze

Deelnemen aan de Nationale Herdenking is een bijzondere en vooral indrukwekkende ervaring die je je leven niet zult vergeten. Daar hoort zeker ook een goede voorbereiding bij. Alles bij elkaar is het een complete activiteit met meerdere momenten en een grote groep deelnemers. Als jij een van die deelnemers wil zijn, kun je je vanaf 11 januari  inschrijven. Omdat er in Limburg veel scouts zijn, werken we met een voorinschrijving om iedereen een eerlijke kans te geven. Als er meer dan 74 scouts zich inschrijven dan gaan we loten.

Vragen?