Map Scouts in de oorlog

Begin 2019 is gestart met het project Scouts in de Oorlog. Dit project richt zich op het onderzoek naar verhalen over leden van de padvinders-, verkenners-, padvindsters- en gidsenorganisaties die tijdens de Tweede Wereldoorlog iets bijzonders hebben gedaan. Verzet hebben geboden, door ondergronds door te gaan met de activiteiten of, sterker nog, in het verzet zijn gegaan. Of die hulp hebben geboden toen anderen dat het hardste nodig hadden.

De verhalen zijn op een kaart gezet zodat je per plaats kan zien welke verhalen zich daar hebben afgespeeld. Op dit moment vind je op de kaart 3 gegevens uit onze database. We werken er aan deze met elkaar te verbinden. Klik je op een van de icoontjes vind je de bijbehorende informatie zoals bij ons bekend.

Op de kaart vind je een verkorte versie van het verhaal. Onder de kaart vind je alle uitgewerkte verhalen als PDF bestanden. Deze zijn onderverdeeld in een aantal categorieën.

Heb je ontbrekende informatie, zie je een fout of heb je vragen, laat het ons weten.

• Ruit = geboorteplaatsen
  • Cirkel = plaats scoutinggroep