Dit jaar zou groots worden gevierd dat we 75 jaar geleden zijn bevrijd van onderdrukking en bezetting en anno 2020 75 jaar leven in vrijheid.

Met dat vooruitzicht is begin 2019 gestart met het verhalenproject 'Scouting in de oorlog'. De ambitie was om 75 verhalen over Scouting en scouts in de Tweede Wereldoorlog te verzamelen. Het verhalenproject heeft inmiddels meer dan 400 verhalen opgeleverd! Uit deze verzameling zijn twaalf verhalen geselecteerd om een beeld te geven van de rol en positie van Scouting en scouts tijdens de Tweede Wereldoorlog. Deze zijn als korte leesverhalen, ook voor kinderen, samengebracht in het boekje Scouting tijdens de Tweede Wereldoorlog. Alle verhalen zijn ook terug te vinden op onze site.

Download hier het boekje: