Op maandag 23 maart heeft de overheid de maatregelen in verband met de coronacrisis verlengd en aangescherpt. Alle evenementen en bijeenkomsten in heel Nederland worden tot 1 juni verboden. Dit betekent dat wij onze voorbereidingsactiviteiten niet kunnen houden. In overleg met het Nationaal Comité 4 en 5 mei en Scouting Nederland hebben we daarom besloten dat scouts en zeekadetten op 4 mei tijdens de Nationale Herdenking op de Dam niet kunnen worden ingezet.

We begrijpen heel goed dat dit een tegenvaller is voor de deelnemers. Als scout of zeekadet deelnemen aan de Nationale Herdenking op de Dam is een bijzondere ervaring die je maar één keer in je leven mee kunt maken. Deze teleurstelling hebben wij meegenomen in onze afweging, maar wij kunnen toch niet anders besluiten dan deelname van de hele groep te stoppen.

Deelnemers hebben per e-mail een brief hierover ontvangen. Als deze brief leidt tot vragen, dan kunnen deelnemers en ouders contact opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Raadpleeg eerst de meest gestelde vragen op https://vrijheid.scouting.nl/service/faq-corona.

Link naar de homepage